Każde przedsiębiorstwo działa na wcześniej ustalonych regulacjach, przepisach oraz standardach, które musi przestrzegać. Compliance Officer to specjalista, który zajmuje się zgodnością tego rodzaju wymagań. W tym artykule dokładnie omówimy jego znaczenie oraz rolę w firmie.

Compliance Officer, czyli inaczej oficer ds. zgodności kontroluje przestrzeganie przepisów przez dane przedsiębiorstwo. Jeżeli poszukujesz osoby, która będzie monitorować i zapewniać, że działalność firmy jest zgodna z konkretnymi przepisami prawnymi, to skorzystaj z naszej oferty. Confiance zapewnia swoim klientom kompleksową pomoc oficera ds. zgodności. Działamy w oparciu o standardy etyczne, politykę wewnętrzną oraz przede wszystkim przepisy prawne. Skontaktuj się z nami, aby zminimalizować ryzyko związane z niewłaściwym postępowaniem i łamaniem przepisów lub norm branżowych.


Co robi i jakie są zadania Compliance Officer?

Specjalista ds. zgodności oprócz monitorowania przepisów i standardów, zajmuje się wdrażaniem odpowiedniej polityki oraz procedur. Osoba, która pełni rolę Compliance Officer pracuje zgodnie z innymi działami firmy, aby mieć pewność, że przedsiębiorstwo jest spójne i zgodne. Dodatkowo Compliance Officer jest odpowiedzialny za szkolenia pracowników firmy z dziedziny przepisów oraz standardów, które obowiązują w danej branży. Decydując się na współpracę z naszym specjalistą, zyskujesz warsztaty, seminaria oraz szkolenia dla całego swojego zespołu. W ten sposób zwiększysz świadomość pracowników i zminimalizuje ryzyko niepowodzenia firmy.

Przeprowadzanie audytów przez Compliance Officer

Osoba, która jest na stanowisku Compliance Officer regularnie przeprowadza audyty wewnętrzne dotyczące przestrzegania przepisów oraz standardów. Następnie na ich podstawie sporządza raporty na temat zgodności i informuje zarząd o wyciągniętych wnioskach. Należy pamiętać, że rola specjalisty ds. zgodności jest niezwykle ważna w każdym przedsiębiorstwie. W tym celu warto wybrać doświadczonego i godnego zaufania Compliance Officer.

O autorze