Wstecz

Kancelaria Prawna Realizacje 2019/2020

Kontakt
Najlepsi Prawnicy
pkt /
Wstecz
  • Wybrane realizacje 2019/2020

  • Case: Nieuczciwa konkurencja

    Opis sytuacji Pani Jolanta prowadząca działalność usługową w Zielonej Górze zgłosiła się do nas z prośbą o pomoc w weryfikacji i zabezpieczeniu materiałów dowodowych w swojej firmie. Miała podejrzenie, że jej pracownik przekazuje dane handlowe jej konkurencji. Wiele na to wskazywało, gdyż kilka miesięcy wcześniej obroty firmy spadły o 40%, nagle cały zespół handlowy miał problem z zawieraniem transakcji - zawsze gdy dochodziło do przedstawienia oferty, konkurencja dzwoniła do potencjalnych klientów z tańszą propozycją.
    • Sprawdziliśmy i zweryfikowaliśmy model sprzedaży w firmie
    • Sprawdziliśmy funkcjonujący w firmie model zabezpieczeń
    • Zweryfikowaliśmy zawarte z pracownikami umowy pod kątem bezpieczeństwa firmy na wypadek takich sytuacji
    • Stworzyliśmy i wprowadziliśmy komplet nowych rozwiązań skutecznie zabezpieczających firmę Pani Jolanty
    • Monitorowaliśmy przebieg wydarzeń i wytypowaliśmy pracownika winnego wyciekowi danych
    Efekt końcowy Okazało się, że w firmie Pani Jolanty baza danych nie jest w żaden sposób zabezpieczona. Handlowcy otwarcie rozmawiają ze sobą na temat potencjalnych sukcesów, dane kontaktowe do klientów są dostępne dla każdego z nich. Zawarte z pracownikami umowy nie chronią firmy na wypadek nieuczciwej konkurencji, w umowach nie obowiązuje zakaz konkurencji lub zachowanie tajemnicy poufności przedsiębiorstwa. Co więcej handlowcy wybiórczo korzystają z narzędzi służbowych lub prywatnych co skutecznie uniemożliwia natychmiastową reakcję przy tego typu problemach.
    • Wprowadziliśmy nowy zabezpieczony system CRM oraz nowe procedury ochrony danych klienta
    • Stworzyliśmy nowe umowy z pracownikami, zakładające bardzo duże kary finansowe w przypadku naruszeń procedur i próby kradzieży danych klientów
    • W 2 miesiące po wprowadzeniu zmian firma osiągnęła obroty o 13% większe niż dotychczasowy najwyższy wynik - okazało się że handlowcy prowadzili również wewnętrzną konkurencję która została skutecznie zatrzymana i spowodowała wzrost obrotów
    • Wprowadziliśmy komplet zabezpieczeń monitorujących narzędzia służbowe używane przez pracowników
    • Przyłapaliśmy pracownika kontaktującego się z konkurencyjną firmą na gorącym uczynku
    • Zabezpieczyliśmy materiał dowodowy i rozpoczęliśmy sprawę sądową przeciwko pracownikowi
  • Case: Oszukany przez pracownika banku

    Opis sytuacji Pan Jerzy prowadzący kancelarię prawną w Warszawie zgłosił się do nas z prośbą o pomoc prawną. Sam zajmuje się sprawami rodzinnymi i w nich jest specjalistą, jednak jego problem dotyka innych sfer prawa, stąd postanowił oddać sprawy w ręce specjalistów. Firma Pana Jerzego zawarła umowę kredytową 4 lata temu. Rok po jej zawarciu skontaktował się z nim telefonicznie przedstawiciel banku proponując obniżenie kosztów kredytu i obiecując obniżenie raty kredytu, oprocentowania, odzyskanie ubezpieczenia z poprzedniej umowy oraz skrócenie okresu kredytowania. Oferta była tak kusząca, że trudno było się na nią nie zgodzić. Kilka dni później przedstawiciel był już u Pana Jerzego z nową umową. Pan Jerzy nie przeczytał umowy dokładnie, w końcu to przedstawiciel banku, więc co mogło pójść nie tak... Niestety okazało się, że nowa umowa wydłużyła kredyt o 2 lata. Nie było mowy o żadnych zwrotach ubezpieczeń ani obniżeniu raty - co więcej rata wzrosła o 50 złotych. Pan Jerzy próbował odstąpić od umowy, natomiast bank nie wyraził na to zgody. Sprawa została zgłoszona do prokuratury - a ta umorzyła postępowanie. Minęło kilka lat, aż w końcu znajomy po fachu polecił Panu Jerzemu naszą firmę.
    • Przeanalizowaliśmy postanowienia i warunki umowy zawartej oraz umowy poprzedniej
    • Zestawiliśmy sytuację Pana Jerzego w kontekście prawa gospodarczego i bankowego
    • Przeanalizowaliśmy proceder zawierania transakcji
    • Zweryfikowaliśmy działania podjęte przez pracownika banku pod kątem wytycznych KNF oraz postanowień prawa bankowego
    Efekt Końcowy W wyniku przeprowadzonych analiz dowiedzieliśmy się, że pracownik rażąco naruszył procedury bankowe i wytyczne KNF przy zawieraniu transakcji. Co więcej transakcja narusza interes strony umowy - prawo gospodarcze mówi, że w wyniku zawartej umowy obie strony muszą mieć wymierne korzyści - w tej sytuacji korzyści były jednostronne.
    • Kancelaria rozpoczęła mediację z bankiem
    • W sprawę został włączony Rzecznik Ministerstwa Finansów
    • Bank został poproszony o przywrócenie umowy do pierwotnego stanu i przeliczenie pobranych opłat
    • Bank uznał sprawę - obyło się bez rozprawy sądowej
    • Klient zaoszczędził tym sposobem 24 raty wynoszące po 6300 złotych
  • Case: Zabezpieczenie kontraktu

    Opis sytuacji Pani Weronika prowadzi firmę produkcyjną, przyjmuje zamówienia od kontrahentów z całej Polski. Kontrahent zleca firmie Pani Weroniki produkcję danych części, jednak by takie zlecenie zrealizować, Pani Weronika musi dokonać zakupu odpowiedniego materiału, a następnie przestawić produkcję na dany element angażując przy tym czas pracy przedsiębiorstwa. Kilka razy w historii działalności firmy zdarzyli się kontrahenci, którzy po odbiorze towaru nie zapłacili Pani Weronice. Pani Weronika odezwała się do nas z pytaniem, czy możemy pomóc jej zabezpieczyć biznes przed takimi sytuacjami i czy jesteśmy w stanie odzyskać nieopłacone należności?
    • Sprawdziliśmy kontrahentów Pani Weroniki i rozeznaliśmy się co do ich sytuacji majątkowej i finansowej
    • Zabezpieczyliśmy materiały dowodowe, korespondencję z kontrahentami, dokumentację związaną z realizacją zleceń
    • Stworzyliśmy nowe procedury weryfikacyjne sprawdzające uczciwość potencjalnego kontrahenta
    • Dokonaliśmy zmian w modelu przyjmowania zamówień, oraz zmian w zakresie umów z kontrahentami
    • Rozpoczęliśmy czynności windykacyjne oraz działania przedprocesowe mające na celu odzyskanie pieniędzy
    • Zaproponowaliśmy Pani Weronice ofertę faktoringową
    Efekt końcowy Nieuczciwi kontrahenci znaleźli środki i uregulowali część należności. Pani Weronika od tej pory wie jak weryfikować kontrahentów, my zawsze jej w tym pomagamy. Co więcej nowe umowy chronią Panią Weronikę zdecydowanie lepiej w sytuacji gdy kontrahent nie wywiąże się ze swoich obowiązków. Dodatkowym plusem jest również uruchomiony faktoring.
    • Kontrahenci świadomi, że Pani Weronika jest gotowa składać pozew, spłacili cześć należności
    • Pozostała część należności jest dochodzona w procesie sądowym który prowadzimy
    • Nowe umowy zawierane są z zaliczkami, co częściowo pokrywa koszt zakupu materiału przez Panią Weronikę
    • Faktoring zabezpiecza Panią Weronikę na wypadek nieopłacenia należności przez kontrahenta - w takiej sytuacji Pani Weronika i tak otrzymuje pieniądze
  • Jak wygląda proces:

    1. Zadzwoń do nas t. 500 050 180 lub skontaktuj się przez stronę www.

    2. Daj znać, co Ciebie interesuje i zadaj nam wszystkie pytania, odpowiedzi udzielimy od razu.

    3. Odpowiedz na nasze pytania pogłębiające – by dobrze zrozumieć Twoje cele musimy doskonale poznać Twoje pomysły i przeszkody stojące na drodze w ich realizacji.

    4. Przedstawimy Ci wnioski z naszej analizy. Wykażemy Twoje mocne i słabe strony. Zaproponujemy Tobie indywidualnie dopasowaną ofertę, sposób na dotarcie do celu.